Så fik jeg renset det gamle maling af overdelen, så nu skal den grundes og sidenhen males. Undervogn er også renset, så lidt reparationsmaling og smøring af tandhjul og aksler, så er den klar :-)
lørdag den 8. november 2014
fredag den 7. november 2014
Finmekanisk arbejde for begyndere
Efter en dag med havearbejde, fik jeg fremfilet en ny stang til gangtøjet på den gamle Märklin DA800, det er godt nok længe siden jeg har været i den finmekaniske afdeling, med platinfil og slibestifter :-)
Jeg har brugt 0,64mm messingplade til trækstangen, og nitten er lavet af 1,0mm messingstang med nittehoveder af 2,0mm messingrør som er loddet på med sølv.
Nu skal den bare lige pudses op, og så en gang maling :-)
Jeg har brugt 0,64mm messingplade til trækstangen, og nitten er lavet af 1,0mm messingstang med nittehoveder af 2,0mm messingrør som er loddet på med sølv.
![]() |
| Ny trækstang og nitte. |
torsdag den 6. november 2014
Hov, hvor kom den fra?
Veteran Märklin damper
Forrige weekend var vi en tur på Bøtø, hvor vi besøgte min fætter. Han har selv haft modelbane for år tilbage, men nu står det bare i kasser, så jeg fik det med hjem til eftersyn, så må vi finde en pris på det :-)
Der var blandt mange andre tog, denne gamle DA800, det har været min morbrors, og jeg kan ud fra modelbetegnelse med videre se, at den er tilbage fra 1954!! Der skal dog en gedigen renovering til, før den kører igen, bl.a. mangler motoren helt. Men jeg tror nok, at det kan lade sig gøre, der skal "bare" lidt detektivarbejde ind over :-)
![]() |
| Märklin DA800, BR23_014 |
![]() |
| Hmm, ingen motor? Det må man kunne lave noget til.. Og der mangler en af stængerne, det bliver noget hjemmebyg, da der ikke findes dele til denne model mere, spændende :-) |
Märklin, ombygning til LJ
Så kom jeg videre med den grønne "Silberling"-vogn, nu i LJ farver og markering, mangler lige lidt mærker, så er den også klar :-)
Space1999: Eagle 1, VIP-pod
Så blev Eagle 1 fra Månebase Alpha klar, i version: VIP-pod. Det vil sige, at der er orange kabine, den blev faktisk kun vist i det allerførste afsnit. Tænker at jeg vil lave et lille diorama, men der skal jeg først have fundet noget plade der kan bruges til det :-)
![]() |
| Eagle 1, lefthand view |
![]() |
| Eagle 1, front-view |
søndag den 2. november 2014
Hobbymesse 2014 i Valby
![]() |
| Dagens indkøb |
Men fik da både lidt tog og lidt sjældne modeller, så en go' tur :-)
- Märklin DSB-startsæt der kan plyndres fra :-)
- Märklin Shell-vogne, 2 stk
- Vallejo model-wash, 4 farver
- 2 miniature file
- Dragon Ba349A "Natter"
- Dragon Me262-a1/U1 "Nacthjäger"
- Dragon Me163B-1a "Komet"
Og alle Dragonsættene er med photoetch-dele så det er jo luksusudgaver :-)
Abonner på:
Opslag (Atom)










