Så kan vi køre en omgang :) Så mangler der bare de sidste skinner og resten :)
tirsdag den 10. februar 2015
Lidt flere skinner lagt
Så kan vi køre en omgang :) Så mangler der bare de sidste skinner og resten :)
mandag den 9. februar 2015
Heljan MX DC-model på Märklin?
Ikke uden ombygning. Prøvede at montere slæbesko på MX, men det kniber med at den kan passere skiftespor/sporskifter. Så hvad gør man så? Montere da bare slæbeskoen på den vogn der skal hægtes på som den første, problem løst :)
![]() |
| Toppen af, så er det til at komme til. Der er monteret ESU LokPilot 4 dekoder, og så er der LED til lys. |
![]() |
| Den ene Märklin Silberling som blev konverteret til LJ, nu med slæbesko. |
![]() |
| Ledning og stik klar. |
![]() |
| Og køreklar :) |
Fyld til godsvogne?
Det laver man da selv :)
Man tager en stump flamingo, skærer den til så det passer, påfør PVA-lim (indendørs trælim) let fortyndet, drys med passende materiale, lad tørre, en gang fortyndet lim ovenpå, lad tørre og så en gang sort. Og så er vognen læsset med kul :)
Man tager en stump flamingo, skærer den til så det passer, påfør PVA-lim (indendørs trælim) let fortyndet, drys med passende materiale, lad tørre, en gang fortyndet lim ovenpå, lad tørre og så en gang sort. Og så er vognen læsset med kul :)
![]() |
| Kul-last klar til montering. |
![]() |
| Kul-last monteret :) |
torsdag den 29. januar 2015
Første spæde forsøg på en linieføring
lørdag den 17. januar 2015
Italeri F6F Hellcat 1/72, et weekend projekt.. (3 weekender)
![]() |
| Pæn æske |
![]() |
| Overskueligt indhold, der er en del grater og støbelinier der skal renses af. |
![]() |
| Indvendig bemaling af cockpit |
![]() |
| Tilpasse, lime, vente, tilpasse, lime, vente... |
![]() |
| Begynder at tage form. |
![]() |
| Spartling og slibning af samlinger. |
![]() |
| Grundmalet, hjulbrønde og flaps malet. |
![]() |
| Så fik bunden sin endelige farve, og man kan ane "preshading"en som mørke linier på panelerne. |
![]() |
| RAF kamouflage bemaling, der skal laves noget touch-up kan jeg se, men nu skal den lige tørre til i morgen. |
Så fik jeg sat mærker på, og også prøvet at tilføje et "brugt" udseende, og set i lyset af min mangel på finmotoriske evner, er jeg ganske godt tilfreds, tror bare jeg dropper 1/72 og går til 1/48 fremover, det her er sgu for småt :-)
![]() |
| Fra højre side |
![]() |
| Front kig |
![]() |
| Nedefra, med udstødningssod. |
![]() |
| Lidt af cockpittet kan da ses :-) |
![]() |
| Maling lim til denne model. |
![]() |
| FÆRDIG, lysnet med mat klarlak med 10% hvid i blandet. |
onsdag den 31. december 2014
onsdag den 24. december 2014
24/12-2014
Glædelig jul, allesammen.
Håber at få lidt mere tid til at fylde nyt på bloggen i 2015, det har været lidt sløjt henover efteråret :)
Håber at få lidt mere tid til at fylde nyt på bloggen i 2015, det har været lidt sløjt henover efteråret :)
Abonner på:
Opslag (Atom)






















