søndag den 19. april 2015

Livet er for kort til Heller byggesæt..

Så fik jeg endelig tilpasset delene og samlet Storchen, hvis delene skulle monteres med en svinglæsser, havde det sikkert været fint, men det skal det ikke, så der må tweakes og ommoduleres på bedste grønspætte manér...
Arrrghhh...

Grundet, og klar til maling når det er tørt nok.
Men aldrig mere Heller...

Imponeret man er..

Så så jeg lige lidt billeder fra MOSON i Ungarn, kan godt se, at der er et stykke vej endnu, inden niveauet er på omgangshøjde.. ;-)

MOSON, modeludstilling i Ungarn

søndag den 12. april 2015

Den der Big Boy, ikk', hvor stor er sådan én egentlig?

Tja, den fylder jo lidt..

Bagkant til bagkant


For de af os der kender/kan huske MY lokomotiverne, så er en Big Boy ca. dobbelt så lang..

MY'eren kommer lidt til kort her :-)


Data kan udforskes her
Union Pacific Big Boy

Mens vi venter, part II

Så blev det eftermiddag, og dagen fortsætter desværre med p....ondt i ryggen, så jeg kan jo ligesågodt forblive fastspændt i stolen og få lavet lidt mere.

Tekstur der lige skal tørre

Storch, nu med cockpit

Så fik dioramaet grund-/bundfarver, igen tørretid.. inden der kommer græs, vand og beplantning på også :)

Mens vi venter..

Ja, så blev jeg færdig med Big Boy lokomotivet, det var nu OK at bygge :-)
Nu med beskyttelsesvoks


Mens jeg lige venter på, at dioramaet til den gamle Märklin tørrer, kan jeg jo kigge lidt i den kasse jeg købte med gamle, og ikke mindst billige modeller, om der ikke lige skulle være én der kan komme i mellem de andre opgaver :-)


Modelkassen :-)

Og valget faldt på 1/72 Fieseler FI-156 Storch
Og det er en Heller... :-| fransk når det er fransk på den franske måde...

Cockpit og sæder grundet, så må vi jo se om det lykkedes..

fredag den 10. april 2015

Big boy og næste projekt

Så blev Big Boy færdig, den skal bare lige have en gang beskyttelsesvoks :-)









Og så begynder næste projekt, et lille diorama med min onkels gamle Märklin som blev til en hyldemodel tidligere grundet skæve hjul/aksler.

Grunden bygges op

Diverse tilpasninger med gipsgaze


tirsdag den 24. marts 2015

Voyager og Big Boy

Så fik jeg sat lidt mere i Voyager, Første del af interiørbelysningen, og sensor-array udvendigt. Blev nødt til at bestille lidt mere i USA, så nu ligger den nok stille 3-4 ugers tid :-|

Sensor arrays monteret

Lys i underkoppen


I mellemtiden, kan jeg så begynde på min Big Boy. Når man nu ikke liiige har 5½ af de lange til Märklins, så må man jo nøjes med Revells byg-selv version :)

Grundet, og aludele malet