Første vask med Tamiya smoke, må se om den skal have en tur til når den er tør :-)
mandag den 15. juni 2015
torsdag den 11. juni 2015
Viper, et trin op af stigen mod det færdige resultat
lørdag den 6. juni 2015
Dagens indkøb
mandag den 25. maj 2015
Viper, maling m.m.
lørdag den 23. maj 2015
Galactica Viper Mk. II
Efter en uges ophold hos kiropraktoren (Dårlig ryg meget billigt til salg :-| ), har jeg endelig fået samlet hovedparten af delene til KEN's Viper, det er så også den nemmeste del af opgaven ;-)
Efter den første grundmaling, dukker alle de samlinger frem, som ellers ikke kunne ses før, så spartle, hærde, slibe, vandslibe og så grunder igen.. Jo jo, ting ta'r ti' :-)
Efter den første grundmaling, dukker alle de samlinger frem, som ellers ikke kunne ses før, så spartle, hærde, slibe, vandslibe og så grunder igen.. Jo jo, ting ta'r ti' :-)
![]() |
| Heldigvis er det kun i småtingafdelingen |
![]() |
| Og lidt i bunden |
![]() |
| Motordel tilsvinet i lettere grad, venter på drybrushing |
søndag den 17. maj 2015
Første diorama færdigt og start på et bestillingsarbejde :-)
Så blev jeg færdig med mit første forsøg på et diorama.
Har fået prøvet nogle forskellige teknikker af, og ud fra det, er der altid plads til forbedringer, men jeg syntes nu det er blevet meget godt :-)
Det er onkel Jørn gamle Märklin, som jeg tidligere udnævnte til hyldemodel på grund af skæve aksler, men nu kan den gøre nytte her.
Og så er jeg begyndt på et bestillingsarbejde fra en af mine kollegaer. Nogle kan måske huske Battlestar Galactica fra 2004-2009, de havde blandt andet nogle jagere, kaldet Vipers. Sådan en i 1/32 er nu i opstartsfasen på arbejdsbordet, og har da også fået lavet lidt på den :-)
Det er en fin opgave at få, må bare håbe resultatet svarer til forventningerne ;-)
![]() |
| Onkel Jørns lokomotiv, egentlig en hyldemodel, men nu fremme i udstillingen. |
Har fået prøvet nogle forskellige teknikker af, og ud fra det, er der altid plads til forbedringer, men jeg syntes nu det er blevet meget godt :-)
Det er onkel Jørn gamle Märklin, som jeg tidligere udnævnte til hyldemodel på grund af skæve aksler, men nu kan den gøre nytte her.
Og så er jeg begyndt på et bestillingsarbejde fra en af mine kollegaer. Nogle kan måske huske Battlestar Galactica fra 2004-2009, de havde blandt andet nogle jagere, kaldet Vipers. Sådan en i 1/32 er nu i opstartsfasen på arbejdsbordet, og har da også fået lavet lidt på den :-)
![]() |
| Cockpit og sider næsten klar |
![]() |
| Starbuck |
![]() |
| Starbuck |
![]() |
| Cockpit, mangler lidt weathering |
![]() |
| Indsugningsrist, filet ned så det rent faktisk er en rist :-) |
Det er en fin opgave at få, må bare håbe resultatet svarer til forventningerne ;-)
onsdag den 6. maj 2015
Et par timer på egen hånd i København
Ja, hvad skal man bruge tiden på? Man skal da kigge ind til Stoppel :-)
Og ligesom sidst, kan det være ualmindeligt svært ikke at købe noget med derinde fra :-)
Dagens høst
Og ligesom sidst, kan det være ualmindeligt svært ikke at købe noget med derinde fra :-)
Dagens høst
![]() |
| KZ VII |
![]() |
| Opel Kapitän til onkel Jørns togdiorama |
![]() |
| VW, skal da også lige prøve en bil på et tidspunkt |
![]() |
| Hawker Hurricane |
![]() |
| Tante Ju |
![]() |
| F-16 Tigermeet |
![]() |
| Og så lidt værktøj og maling, skal bl.a. bruges til den Galactica Viper jeg skal bygge for en kollega :-) |
Abonner på:
Opslag (Atom)


























