fredag den 25. marts 2016

Påskeopdatering

Så blev det også til en smule i marts :-)

Blev færdig med Birthes Star Trek hjørne (der er vist ønske om flere modeller.. :-)







Nu skal vi bare have lavet en form for baggrund, så det ser lidt ud som ude i rummet, mon ikke NASA har et par gode billeder vi kan låne til det :-)

Så har vi manglet et natteur, fandt et byggesæt i kina til 35kr, det er noget kinaknald, men det virker så det er jo OK


Faldt også over et godt tilbud tidligere på måneden, en kasse byggesæt til 250,00 :-) Så der er lagt lidt på lager igen.






Så jo, der lidt at gå i gang med :-)

UPDATE:

Næste byggesag; Fujimi RF-4C 1/72, med lidt eftermarkeds "goodies" :-)



søndag den 28. februar 2016

Ferien er for kort

Men sådan er det jo nu en gang. Men fik da lavet lidt, og Birthe fik sin Maquis Fighter :-)
Så går der lige lidt tid igen, inden jeg kommer på "værkstedet", doppelt arbejdsramt i den kommende uge, men der er ting i gang, skal bare lige have det maling hjem jeg har bestilt :-)







torsdag den 25. februar 2016

4. nybygning klar, og den 5. på vej, nu kører det :-)

Ja, så blev nr. 4 klar, en HobbyBoss P-40E "Kittyhawk" 1/72, tilhørende ved Stillehavs-kampagnen 1942, 16FW 23FG. HobbyBoss laver nogle fine sæt, der er ikke så meget at lime, men der fine detaljer, så dem kan man godt starte på som let øvet begynder :-)






Og så er nummer 2 i Birthes Star Trek serie påbegyndt, Maquis Figther fra Star Trek Voyager serien, den er samlet, og har fået sin bundfarve. Den skal så lige have tid til at hærde i malingen inden jeg fortsætter med den, men mon ikke lørdagen kan bruges til det :-)



onsdag den 24. februar 2016

3. nybygning klar

Så blev jeg færdig med min Messerschmitt Me163B-1a KOMET. Og så er det min første 1/48 model, der er nogle flere detaljer end på 1/72 som jeg har bygget indtil nu, der er stadig plads til forbedringer, men er meget godt tilfreds med resultatet :-)

Det var det første fly, der kunne nå over 1.000km/h, og det var raketdrevet.








tirsdag den 23. februar 2016

Lidt ferie, og så kan man måske få tid til lidt på "værkstedet"

Var lige forbi min lokale Märklin butik i formiddags, og fik bestilt Märklins 2016 insider vogn og insider lokomotiv BR95, men det kommer først om nogle måneder. Så mens vi venter, kan jeg jo lige bygge lidt plastik. Købte en P40 Kitty Hawk, og så er der en Messerschmitt på bordet også. Og så er der serviceeftersyn på et par lokomotiver i vente også, så den ferie er allerede nu alt for kort..

HobbyBoss 1/72 P40 Kitty Hawk

LJ M35 og en 3029 til service

Komet

Mangler lige det sidste

Mærkning m.m.

Og lidt finpudsning

Link til Märklin insider:

søndag den 24. januar 2016

Så er hele 2 ting blevet færdig i 2016

Lille weekend projekt, Mitsubishi A6M Zero "Zeke". Det var en hurtig lille byggesag, og det nye maling tørrer som om i morgen aldrig kommer (Det er sikkert giftigt) men det virker :-)





Er ikke så god til de billeder, men så igen, det er kun 1/72, så den måler 8½cm i længden, og når det blæses op af kameraet, får man jo alt for tydeligt detaljerne at se :-)

søndag den 17. januar 2016

Godt nytår

Så blev den første model i 2016 klar, en Bell MASH helikopter, så der sker lidt igen :-)
Lidt instrumentering

Forsøgt at det til at ligne en pilot, men der skal nok lige øves noget mere..

Venstre side

Venstre side, nu med blitz

Lidt oppe fra

Højre side, med blitz

Og uden blitz ;-)

Og forfra

Næste projekt bliver en ombygning af LJ M35 som jeg tidligere har rodet med Heljan-mx . Nu skal det laves så det ikke er nødvendigt at have den samme vogn efterspændt som første vogn. Reservedelene er bestilt, og så må vi jo se om det lykkes :-)