tirsdag den 2. maj 2017

Kom maj du søde milde.. Med ½ pelikan fra øst

Nu vil jeg kalde min Panavia Tornado IDS "Tigermeet" for færdig.

Denne forestiller en Tornado fra AG51 (Aufklärungsgeschwader 51 „Immelmann“) tilhørende Fliegerhorst Schleswig-Jagel i Schleswig-Holstein.

Denne er bemalet i "Tigermeet" mønster til træffet i 1998.

Link til Tigermeet

















mandag den 17. april 2017

Det var så den påske

Og en smule er det blevet til. Er næsten færdig med DHC-1 Chipmunk, Avnø 1960 bemaling. Og Tornadoen er da også kommet lidt længere :-)

Mangler lige sidste lak, og så skal maskerne af.

Venter på at limen tørrer inden de sidste småting skal på, og så til malerkabinen :-)

søndag den 9. april 2017

Lærken er klar

KZ VII U-4/U-8 Lærke, hører til FSN Karups historiske samling. Det blev så i en kamufleret version, et af Stoppels egne 1/72 byggesæt, har endnu en på lager, som jeg regner med bliver i metalfarver og DAYGLO bemaling, se sidste billede











Og så den næste plan





tirsdag den 4. april 2017

LJ M8, Hawker Hurricane og Lærke

Så, nu er LJ M8 ved at være klar til drift, mangler lige et par håndtag, så er den der :-)

Testkørsel igangsat

Og jeg blev færdig med den lille Hawker Hurricane Mk. I. Den er også et af de billige sæt Fakta havde til salg tidligere på året, og igen, pris/kvalitet er for så vidt ok, minimalt der skulle slibes til.


Syntes faktisk at jeg efterhånden er ved at få styr på afdækning af cockpitglas




Og så er den næste påbegyndt, en KZ VII "Lærke", et lille dansk fly :-)


tirsdag den 21. marts 2017

Jeg har ikke glemt Jer

Jeg har bare ikke haft så meget tid :-)

Jeg er i gang med at ombygge en lille Brawa Köf så den kan køre på Märklinsystemet.
Jeg har købt den brugt, det er en DC version, den var pladret godt til i plastikmaling, så startede med at skille den ad, afrense maling og se hvad der skulle laves om. Så fik jeg bestilt lidt reservedele, og den er nu omlakeret så den kommer til at fortsætte sit liv som en kopi af Lollandsbanens LJ M8.
Og så er jeg nået hertil:


Nu skal jeg ha' sat mærker på, og så skal den samles, justeres og prøvekøres :-)

Forbilledet er fundet på: www.lollandsbanen-privat.dk og billedet tilhører Jan Pedersen



Og så mens jeg venter på at ting tørrer, bygger jeg lidt på en Airfix Hawker Hurricane, billeder kommer senere :-)

søndag den 26. februar 2017

Sidste fridag i denne omgang

Så blev endnu et par småting klaret, det har nu været meget rart oven på den omgang, og der venter nye opgaver i den kommende tid, så der går igen et stykke tid før der er åbent i hulen.


Stork nr. 2 færdig, denne gang et sæt fra Academy, og det ligger så langt over hvad det tidligere Heller sæt i kvalitet og pasform, så det har været en stor fornøjelse at bygge :-)
HELLER sæt

Denne version er et rekognosceringsfly. brugt ved østfronten i 1942









FAKTA havde for et par uger siden, nogle AIRFIX byggetsæt til 70,00 stykket, så der skulle da lige prøves sådan et her i eftermiddag, og det blev til en kongetiger: Panzerkampfwagen Pzkw VI Ausf. B Königstiger

Og til prisen er det helt fint, og så gik der et par timer med det :-)




onsdag den 22. februar 2017

Februar blev en stille omgang

Grundet nogle personlige hændelser, er det ikke blevet til så meget her i februar, men har da fået 2 langtidsprojekter færdig, men resultatet gør, at det er øvelsesmodeller :-)

Metalmaling kræver en absolut 100% perfekt finish af grundproduktet, ALT kan ses!! Men i betragtning af, at det er et 41 år gammelt Matchbox byggesæt, med en pasform der ikke findes mage, er det en god læring til fremtidige projekter.

Spitfire, PK570 (City of Edinburgh) Sqdn, (R.Aux.A.F.) RAF Turnhouse, in summer 1948





Og så lige en ME109 erobret af Kroatien, 1945