tirsdag den 1. maj 2018

Gaven fra den Italienske forbindelse

Så fik jeg bygget en BAe HAWK T.1 RED ARROWS som jeg fik i fødselsdagsgave sidste år :-)
Det er en lille sjov en, Red Arrows er et opvisningshold under Royal Air Force, se evt. mere på dette link: RED ARROWS







Næste opgave: RAAF CA-13/19 BOOMERANG Der bliver meget tilpasning, og så er der mange hvidmetal dele også, så det bliver en anderledes oplevelse :-)



fredag den 20. april 2018

CESSNA T-37 Jet Trainer

Efter en del søgen på internettet, lykkedes det at finde sådan en T-37 i England som var til salg. Sættet er fra 1963, og set i lyset af det, er pasform og generelt som helhed forbavsende godt. Min morbror Jørn var i USA til pilottræning, og han fløj i sådan én, så derfor er det en model som har stået højt på ønskelisten :-)


Jørn foran en T-37


Og så min version af CESSNA T-37

Det store hul er til standeren :-)







lørdag den 7. april 2018

ENDELIG..

Langt om længe blev den her Heinkel HE111H-22 færdig. Den har plaget mig et godt stykke tid, men nu bliver den hængt op, og kan så beundres :-)





Med en V-1 "buzz bomb" i testversion ophængt under vinge.

søndag den 18. februar 2018

Ambulance til MASH

Så blev den også klar. En Dodge WC-54 ambulance som den man ser i MASH 4077 ved mange lejligheder.








fredag den 26. januar 2018

3. nybygning klar

Så blev der endnu en færdig, det er nu rart at få lavet lidt igen.

Denne gang en Tamiya Mitsubishi A6M2 Zero Fighter "ZEKE" i 1/48, der er både motor og ophæng med, det er man ikke vant til. Dejligt med et byggesæt der bare passer uden de store armbevægelser, spartling og så videre. Kan godt være at Tamiya er lidt dyrere, men det er så også bare så meget bedre :-)



Lige et kig til instrumentbordet inden der lukkes

Og en lille pilotfigur blev der også plads til













søndag den 7. januar 2018

Godt nytår

Nå, så kom jeg også i gang i 2018, dog på ½ kraft på grund af ryggen. Men lidt er det da blevet til. 1 P-26 Peashooter og en Cobra i 1/72. Næste opgave bliver nok i en større skala :-)