Jeg har ikke helt sluppet F-16, denne fik sin anden farve i dag, og forhåbentlig 3. og sidste farve i morgen. Så den bliver muligvis klar inden nytår ✅
torsdag den 26. december 2019
Opdatering part 2: 3029 til F-471
Så blev undervogn og hjul malet sort med Humbrol 85, og så igang med samling. Hjul og aksler presses på, så hjulafstand bliver præcis 13,8mm som passer til Märklindrift.
Der manglede en stel fjeder, så jeg har brugt et stykke kobber fra en gammel perfekt-omskifter, og påloddet en aksel-fjeder der søger for en bedre stelforbindelse.
Der skal files og slibes lidt på hvidmetaldelene før de passer til overdelen. Jeg vil også have monteret lys i lygterne, så der er bestilt nogle LED til formålet.
Testkørsel af motor i gang, inden dekoder monteres, så den får lige lov at rulle ½ time i hver retning.
I gang med at montere løsdele på overdelen.
Fortsættelse følger snarest..... 😃
søndag den 22. december 2019
Nu skal det jo ikke være F-16 alt sammen
tirsdag den 29. oktober 2019
F-16A E-191 Dannebrog 800 år
Ja, så vil jeg jo prøve om jeg kan få sådan en 1/72 model til at ligne vores jubilæumsflyver
Start: 18/10-2019
29/10-2019
Nå, så kom den lidt længere, der var lige et tag der skulle skiftes først.
Sådan en Revell har egentlig en ringe pasform, kan så se, at støbeformen er fra 2000, så det kan nok forklare det.
Men nu er der hældt noget spartelmasse på som lige skal tørre inden næste trin
04/12-2019
Så kom jeg endelig så langt at den kunne få grunder, næste skridt bliver radome der skal males, og så kommer det sjove med de rød/hvide farver 😀
13/12-2019
Hmm, ja det er så en ommer, det viser sig at haleroret ikke er korrekt i forhold til originalen, så der måtte hentes et nyt sæt fra hylden, så det kommer til at passe. Den jeg så egentlig i første omgang ville bruge, må så blive en Belgisk jubilæumsversion F-16 😁
Start: 18/10-2019
29/10-2019
Nå, så kom den lidt længere, der var lige et tag der skulle skiftes først.
Sådan en Revell har egentlig en ringe pasform, kan så se, at støbeformen er fra 2000, så det kan nok forklare det.
Men nu er der hældt noget spartelmasse på som lige skal tørre inden næste trin
Så kom jeg endelig så langt at den kunne få grunder, næste skridt bliver radome der skal males, og så kommer det sjove med de rød/hvide farver 😀
Hmm, ja det er så en ommer, det viser sig at haleroret ikke er korrekt i forhold til originalen, så der måtte hentes et nyt sæt fra hylden, så det kommer til at passe. Den jeg så egentlig i første omgang ville bruge, må så blive en Belgisk jubilæumsversion F-16 😁
18/12-2019
Så blev belgieren klar
Og så starter jeg en ny tråd når den rigtige F-16AM lander på lageret 😁
onsdag den 16. oktober 2019
En af de gamle Heller-sæt :-|
Ja, så blev den også klar. En Arado AR-96B. Denne her skulle have været brugt som træningsfly på Grove flyveplads ved Karup i Jylland.
torsdag den 10. oktober 2019
Så er pausen forbi (for en periode ihvertfald)
Messerschmitt Me262B-1A/U1 Nachtjäger
Ja, så blev den her klar, den har også stået og luret på bordet hele sommeren, men nu er den færdig.
Me262 var en milesten i flyhistorien, det var det første, og eneste producerede jet under anden verdenskrig. Den nat jager version blev bygget i ca. 10 styk, og var udstyret med et Fug218 Neptun radar system, og et FuG350 Naxos sporingssystem. De kom i tjeneste i april 1945, så det var tæt på afslutningen af anden verdenskrig.
Link til lidt flere oplysninger om Messerschmitt Me 262
Link til FuG 218 Neptun
Link til Fug 350Naxos
Ja, så blev den her klar, den har også stået og luret på bordet hele sommeren, men nu er den færdig.
Me262 var en milesten i flyhistorien, det var det første, og eneste producerede jet under anden verdenskrig. Den nat jager version blev bygget i ca. 10 styk, og var udstyret med et Fug218 Neptun radar system, og et FuG350 Naxos sporingssystem. De kom i tjeneste i april 1945, så det var tæt på afslutningen af anden verdenskrig.
Link til lidt flere oplysninger om Messerschmitt Me 262
Link til FuG 218 Neptun
Link til Fug 350Naxos
søndag den 5. maj 2019
Douglas A-4F - Færdig
Så vil jeg sige, at den er færdig. Ikke i nærheden af, hvad jeg havde forventet, men om ikke andet, så kan den tjene som "træning" (har 3 ekstra på lager, så det.... )
Men her er den så, et styk vietnam scooter, U.S. Navy, VC-5, "Chekertails", NAS Gobi Point, Phillipinerne, 1972.
Men her er den så, et styk vietnam scooter, U.S. Navy, VC-5, "Chekertails", NAS Gobi Point, Phillipinerne, 1972.
Abonner på:
Opslag (Atom)




















