![]() |
| Fra den virkelige verden |
lørdag den 11. april 2020
Og lige en til
Og så lige en F-16B ET-210, udsendt til USA fra oktober 2008 til december 2016 som test support til JSF F-35 :)
Lidt nyt byggeafdelingen
Så fik jeg færdiggjort en F-4 Phantom II i tysk NORM81 kamouflage. Den var stationeret i Wittmund i Niedersachsen under JG 71 "Richthofen"
I 1967 begyndte Luftwaffe at kigge efter en afløser for deres RF-104G rekognoscerings fly. RF-104G havde et meget begrænset ”alt vejrs rekognoscering kapaciteter”, som ikke var tilstrækkeligt til NATOs “det fleksible gensvar” (flexible response) af 1967. I 1968 valgte Luftwaffe RF-4E Phantom II som afløseren, hovedsageligt på grund af flyets bedre sikkerhedsstatistik. RF-4E var en eksportversion af RF-4C, men med anderledes sensor efter Luftwaffes krav. Luftwaffe underskrev en kontrakt på 88 fly, og i starten af 1971 modtog AG-51 (Aufklärungsgeschwader 51) deres første RF-4E Phantom II-fly, og i 1972 startede leveringen til AG-52 (Aufklärungsgeschwader 52).
NATOs “det fleksible gensvar” satte ligeledes nye krav til Luftwaffes jager og jager-bombefly. Denne rolle var hidtil blevet løst af F-104G og Fiat G.91 fly, men skulle nu afløses af PA.200 Tornadoflyet fra slutningen af 70erne. Men et faldende kapacitet af fly på grund af havarier og normalt slitage, forventes at give Luftwaffe et kapacitetshul i anden halvdel af 70erne. Et udvalg nedsættes for at finde et fly som kunne flyde dette hul, og efter at have evalueret flere flytyper, faldt valget på F-4F Phantom II flyet. I 1971 underskrev Luftwaffe en kontrakt med McDonnell Douglas på 175 F-4F Phantom II fly. Disse fly ville blive fordelt imellem 4 eskadriller, Jagdgeschwader 71 og 74 (JG 71-74) samt Jagdbombergeschwader 35 og 36 (JaboG 35-36).
| Fandt Heinz og Detlef, så der er piloter i dem :) |
søndag den 1. marts 2020
HMS Belfast og F-100 Super Sabre
Endnu et par stykker klar, denne gang med et skib, første gang det er prøvet. En Airfix 1/600 HMS Belfast. Er ikke skibsbygger, men der er da et par stykker på lager, så det kommer der nok noget om på et tidspunkt 😀
Og så blev der en F-100 Super Sabre klar, denne er fra de mere farverige 50'ere og 60'ere 😄
Den største udfordring med F-100 modeller, er at få motor området til at se ud som metal der har været varmt, det kan blive bedre, men er OK tilfreds med denne 😀 (Og der er også flere på lager 😉 )
Den største udfordring med F-100 modeller, er at få motor området til at se ud som metal der har været varmt, det kan blive bedre, men er OK tilfreds med denne 😀 (Og der er også flere på lager 😉 )
torsdag den 27. februar 2020
onsdag den 26. februar 2020
Opdatering part 6,01: F-16 sagaen, nu nærmer det sig = FÆRDIG
Endelig, så blev den færdig i det omfang jeg formår 😁
Og så må jeg erkende, at den ALDRIG bliver bygget én gang til i 1/72, det er squ for småt at have med at gøre 😁
Men her er den så, klar til udstillingen 😉
Kokarden er skæv
Og så må jeg erkende, at den ALDRIG bliver bygget én gang til i 1/72, det er squ for småt at have med at gøre 😁
Men her er den så, klar til udstillingen 😉
| Hvis man syntes at kokarden på venstre vinge er skæv, så er det korrekt, det er den nemlig også på originalen |
søndag den 9. februar 2020
Opdatering part 5: F-16 sagaen, samt andre genvordigheder
Så kom den lidt videre, den kære F-16, det er noget bøvlet at maske af, udover et sæt til samme, så har jeg nok brugt 5 meter Tamiya afdækningstape også. Men nu har den røde hjørner, nu skal der så rettes "underløbere" (rød maling der er trukket ind under afdækning)
Jeg er også igang med en F-100 til et gruppebyg på Danske modelbyggere, den har nu fået malet motorområdet, det skulle gerne vise forskellige varmepåvirkninger på bagkroppen. Det er ikke så nemt, men jeg syntes da at det er blevet OK 😁
| Blamk sort grunder |
| Titanium farve |
| Gradueringer af forskellige nuancer |
Og så en olde Airfix Zero, oldschool med tubelim og penslet Humbrol :)
Abonner på:
Opslag (Atom)
