onsdag den 31. december 2014
onsdag den 24. december 2014
24/12-2014
Glædelig jul, allesammen.
Håber at få lidt mere tid til at fylde nyt på bloggen i 2015, det har været lidt sløjt henover efteråret :)
Håber at få lidt mere tid til at fylde nyt på bloggen i 2015, det har været lidt sløjt henover efteråret :)
søndag den 30. november 2014
Det bliver en hyldemodel :-|
lørdag den 8. november 2014
Klargøring til grunder
Så fik jeg renset det gamle maling af overdelen, så nu skal den grundes og sidenhen males. Undervogn er også renset, så lidt reparationsmaling og smøring af tandhjul og aksler, så er den klar :-)
fredag den 7. november 2014
Finmekanisk arbejde for begyndere
Efter en dag med havearbejde, fik jeg fremfilet en ny stang til gangtøjet på den gamle Märklin DA800, det er godt nok længe siden jeg har været i den finmekaniske afdeling, med platinfil og slibestifter :-)
Jeg har brugt 0,64mm messingplade til trækstangen, og nitten er lavet af 1,0mm messingstang med nittehoveder af 2,0mm messingrør som er loddet på med sølv.
Nu skal den bare lige pudses op, og så en gang maling :-)
Jeg har brugt 0,64mm messingplade til trækstangen, og nitten er lavet af 1,0mm messingstang med nittehoveder af 2,0mm messingrør som er loddet på med sølv.
![]() |
| Ny trækstang og nitte. |
Abonner på:
Opslag (Atom)





