onsdag den 24. december 2014

24/12-2014

Glædelig jul, allesammen.

Håber at få lidt mere tid til at fylde nyt på bloggen i 2015, det har været lidt sløjt henover efteråret :)

søndag den 30. november 2014

Det bliver en hyldemodel :-|

Så blev den endelig samlet og prøvet, men men men..
Der er desværre en skæv aksel og 2 skæve hjul, så den vil ikke komme til at køre ordentligt, så jeg har besluttet at, indtil jeg måske kan finde en ny undervogn, er den ophøjet til hyldemodel

Märklin DA800, nu hyldemodel.



lørdag den 8. november 2014

Og så blev den sort

Og så blev den sort. så kan den tørre til i morgen så kan jeg begynde på detaljerne :-)


Grundet

Jep, nemlig sådan :-)
'
Märklin DA 800 grundmalet

Klargøring til grunder

Så fik jeg renset det gamle maling af overdelen, så nu skal den grundes og sidenhen males. Undervogn er også renset, så lidt reparationsmaling og smøring af tandhjul og aksler, så er den klar :-)



fredag den 7. november 2014

Finmekanisk arbejde for begyndere

Efter en dag med havearbejde, fik jeg fremfilet en ny stang til gangtøjet på den gamle Märklin DA800, det er godt nok længe siden jeg har været i den finmekaniske afdeling, med platinfil og slibestifter :-)
Jeg har brugt 0,64mm messingplade til trækstangen, og nitten er lavet af 1,0mm messingstang med nittehoveder af 2,0mm messingrør som er loddet på med sølv. 


Ny trækstang og nitte.
Nu skal den bare lige pudses op, og så en gang maling :-)