mandag den 25. maj 2015

Viper, maling m.m.

Sort basecoat

Future Spacesteel color

2 farvet chipping, Humbrol Maskol

Hvid overcoat

Begyndende chippingeffekt

lørdag den 23. maj 2015

Galactica Viper Mk. II

Efter en uges ophold hos kiropraktoren (Dårlig ryg meget billigt til salg :-| ), har jeg endelig fået samlet hovedparten af delene til KEN's Viper, det er så også den nemmeste del af opgaven ;-)

Efter den første grundmaling, dukker alle de samlinger frem, som ellers ikke kunne ses før, så spartle, hærde, slibe, vandslibe og så grunder igen..  Jo jo, ting ta'r ti' :-)

Heldigvis er det kun i småtingafdelingen

Og lidt i bunden

Motordel tilsvinet i lettere grad, venter på drybrushing

søndag den 17. maj 2015

Første diorama færdigt og start på et bestillingsarbejde :-)

Så blev jeg færdig med mit første forsøg på et diorama.

Onkel Jørns lokomotiv, egentlig en hyldemodel, men nu fremme i udstillingen.

Har fået prøvet nogle forskellige teknikker af, og ud fra det, er der altid plads til forbedringer, men jeg syntes nu det er blevet meget godt :-)
Det er onkel Jørn gamle Märklin, som jeg tidligere udnævnte til hyldemodel på grund af skæve aksler, men nu kan den gøre nytte her.

Og så er jeg begyndt på et bestillingsarbejde fra en af mine kollegaer. Nogle kan måske huske Battlestar Galactica fra 2004-2009, de havde blandt andet nogle jagere, kaldet Vipers. Sådan en i 1/32 er nu i opstartsfasen på arbejdsbordet, og har da også fået lavet lidt på den :-)

Cockpit og sider næsten klar

Starbuck

Starbuck

Cockpit, mangler lidt weathering

Indsugningsrist, filet ned så det rent faktisk er en rist :-)

Det er en fin opgave at få, må bare håbe resultatet svarer til forventningerne ;-)

Fik da også lige hængt et lille skab op til de små modeller, så joohh, det har været en god weekend :-)



onsdag den 6. maj 2015

Et par timer på egen hånd i København

Ja, hvad skal man bruge tiden på? Man skal da kigge ind til Stoppel :-)

Og ligesom sidst, kan det være ualmindeligt svært ikke at købe noget med derinde fra :-)

Dagens høst

KZ VII

Opel Kapitän til onkel Jørns togdiorama

VW, skal da også lige prøve en bil på et tidspunkt

Hawker Hurricane

Tante Ju

F-16 Tigermeet

Og så lidt værktøj og maling, skal bl.a. bruges til den Galactica Viper jeg skal bygge for en kollega :-)

søndag den 26. april 2015

Sådan en søndag

hvor det støvregner, og er gråt og kedeligt udenfor, så kan man heldigvis gå ovenpå og rode med tog og modeller :-)

Gårdsdagen indkøb første prøvetur :-)




Og så er Storchen blevet færdig :-)





Og så fik jeg også lavet lidt ved det lille diorama til onkel Jørn's lokomotiv :-)

lørdag den 25. april 2015

DMJU internationale udstilling, samt DM i dioramabygning

Så gik turen endnu engang til Køgehallerne, hvor DMJU (Dansk model jernbane union) holdt international udstilling. Men hold da op hvor var der mange folk der ville ind og kigge på udstillingen. Vi kom heldigvis i nogenlunde tid, så vi stod kun i kø i 17 minutter :-)
Samtidig havde jeg en aftale med en fra Tårnby om noget brugt tog, det tog han så med til Køge, og jeg fik mine længe savnede Silberlinge inkl. styrevogn :-) Oveni, havde han sørme også en fin trækmaskine, en Märklin V160 026 (29825) mFX, med lyd og hele svineriet, som så kom med hjem også :-)

V160 026, Silberlinge og styrevogn
Se evt. flere billeder fra udstillingen her: Billeder fra DMJUs 20. internationale modeltogsudstillng

søndag den 19. april 2015

Livet er for kort til Heller byggesæt..

Så fik jeg endelig tilpasset delene og samlet Storchen, hvis delene skulle monteres med en svinglæsser, havde det sikkert været fint, men det skal det ikke, så der må tweakes og ommoduleres på bedste grønspætte manér...
Arrrghhh...

Grundet, og klar til maling når det er tørt nok.
Men aldrig mere Heller...