mandag den 15. juni 2015

Smoke on Viper

Første vask med Tamiya smoke, må se om den skal have en tur til når den er tør :-)


torsdag den 11. juni 2015

Viper, et trin op af stigen mod det færdige resultat

Så fik den monteret decals, så nu mangler der kun lige det sidste ;-)

Lidt tricky med alle de kanter de skal omkring

Men det ser ud til blive fint, SET og SOL virker fint på Revell decals

KLAR :-)

lørdag den 6. juni 2015

Dagens indkøb

Var lige forbi Jens i Teknikken, skulle have lidt forskellige pensler til Kenneths Viper så den snart kan blive færdig, og så stod denne StuG IV og råbte på én :-)

Sturmgeschütz IV
Så den måtte også med hjem :-)

mandag den 25. maj 2015

Viper, maling m.m.

Sort basecoat

Future Spacesteel color

2 farvet chipping, Humbrol Maskol

Hvid overcoat

Begyndende chippingeffekt

lørdag den 23. maj 2015

Galactica Viper Mk. II

Efter en uges ophold hos kiropraktoren (Dårlig ryg meget billigt til salg :-| ), har jeg endelig fået samlet hovedparten af delene til KEN's Viper, det er så også den nemmeste del af opgaven ;-)

Efter den første grundmaling, dukker alle de samlinger frem, som ellers ikke kunne ses før, så spartle, hærde, slibe, vandslibe og så grunder igen..  Jo jo, ting ta'r ti' :-)

Heldigvis er det kun i småtingafdelingen

Og lidt i bunden

Motordel tilsvinet i lettere grad, venter på drybrushing

søndag den 17. maj 2015

Første diorama færdigt og start på et bestillingsarbejde :-)

Så blev jeg færdig med mit første forsøg på et diorama.

Onkel Jørns lokomotiv, egentlig en hyldemodel, men nu fremme i udstillingen.

Har fået prøvet nogle forskellige teknikker af, og ud fra det, er der altid plads til forbedringer, men jeg syntes nu det er blevet meget godt :-)
Det er onkel Jørn gamle Märklin, som jeg tidligere udnævnte til hyldemodel på grund af skæve aksler, men nu kan den gøre nytte her.

Og så er jeg begyndt på et bestillingsarbejde fra en af mine kollegaer. Nogle kan måske huske Battlestar Galactica fra 2004-2009, de havde blandt andet nogle jagere, kaldet Vipers. Sådan en i 1/32 er nu i opstartsfasen på arbejdsbordet, og har da også fået lavet lidt på den :-)

Cockpit og sider næsten klar

Starbuck

Starbuck

Cockpit, mangler lidt weathering

Indsugningsrist, filet ned så det rent faktisk er en rist :-)

Det er en fin opgave at få, må bare håbe resultatet svarer til forventningerne ;-)

Fik da også lige hængt et lille skab op til de små modeller, så joohh, det har været en god weekend :-)



onsdag den 6. maj 2015

Et par timer på egen hånd i København

Ja, hvad skal man bruge tiden på? Man skal da kigge ind til Stoppel :-)

Og ligesom sidst, kan det være ualmindeligt svært ikke at købe noget med derinde fra :-)

Dagens høst

KZ VII

Opel Kapitän til onkel Jørns togdiorama

VW, skal da også lige prøve en bil på et tidspunkt

Hawker Hurricane

Tante Ju

F-16 Tigermeet

Og så lidt værktøj og maling, skal bl.a. bruges til den Galactica Viper jeg skal bygge for en kollega :-)