Lige et lille weekend-projekt der blev klar :-)
onsdag den 23. september 2015
onsdag den 2. september 2015
søndag den 23. august 2015
Ombygning og digitalisering af Märklin lokomotiv
I dag vil jeg vise lidt fra en ombygning jeg har foretaget på et af de gamle Märklin lokomotiver jeg har købt hen over sommeren. Det er en gammel Märklin 3048 (BR01 097), som har kørt en del kan jeg se. Der findes forskellige ombygningssæt fra Märklin, men de gamle modeller har hidtil været et problem at ombygge, men nu er der også en løsning på det :-) Så her goes :-)
Så skal jeg bare lige have programmeret dekoderen, og så er den kørende som digital :-)
![]() |
| Ombygning af gammel Märklin ved hjælp af E188838 |
![]() |
| En dekoder fra ESU, en ny slæbesko og et lille hjemmebygget print til montering. |
![]() |
| BR01 097 er i OK-stand alderen taget i betragtning. |
![]() |
| Lidt rengøring måske... |
![]() |
| Indvolde i 3048, perfektomskifter til venstre, motor til højre. |
![]() |
| Kan se på ankeret, at der er kørt en del med denne maskine, den er helt hul. |
![]() |
| Efter rens og smøring, ny permanentmagnet monteres. |
![]() |
| Nyt anker, 5-polet. |
![]() |
| Og det nye motorskjold der passer til de gamle Märklin. |
![]() |
| Kabler og print monteret, og en LED til forlygterne |
![]() |
| Samme som ovenfor. |
![]() |
| Og til sidst dekoderen. |
Så skal jeg bare lige have programmeret dekoderen, og så er den kørende som digital :-)
mandag den 17. august 2015
Bf 109 E-4 "Schwarzer Doppelwinkel", fløjet af Major Wick, Oktober 1940
Så blev min lille 1/72 model af JG2 (Jagdgeschwader 2 "Richthofen" færdig. Dejligt Tamiya sæt, der bare passer sammen :-)
Og historien bag kan læses herfra: Helmut_Wick
lørdag den 15. august 2015
USS Voyager fra Star Trek, FÆRDIG :-)
Jep, nemlig, sådan. Så blev den færdig og afleveret til Birthe :-)
Og så de sidste billeder af Voyager i denne omgang.
Og så de sidste billeder af Voyager i denne omgang.
![]() |
| Fra bagbord side |
![]() |
| Uffe Ellemanns dårlige vinkel |
![]() |
| Styrbord side |
![]() |
| Agterstavn |
![]() |
| Ovenfra |
![]() |
| Skråt forfra bagbord |
![]() |
| Mere skråt bagbord |
![]() |
| Ovenfra med lys |
![]() |
| Skråt forfra med lys |
![]() |
| Stævn, nedefra med lys |
![]() |
| Agterstavn med lys |
![]() |
| Stævn med lys |
![]() |
| Lys i impulsmotorer |
![]() |
| Shuttlebay, med shuttle |
![]() |
| THE END |
fredag den 14. august 2015
Mens lakken tørrer
![]() |
| Dejligt sæt, og kun én ramme med dele |
![]() |
| Cockpitdele har lige fået en gang maling |
![]() |
| Klistre og klemme, utrolig god pasform! Det ka' vi li' :-) |
![]() |
| Det går hurtigt, det her :-) |
torsdag den 13. august 2015
And now, the end is near
And so I face the final curtain.
Så er Voyager endelig næsten klar, har brugt hele dagen på at få sat dekaler på, og nu mangler der bare 2 x lak, så er vi flyvende :-)
Så er Voyager endelig næsten klar, har brugt hele dagen på at få sat dekaler på, og nu mangler der bare 2 x lak, så er vi flyvende :-)
Abonner på:
Opslag (Atom)












































