fredag den 24. juni 2016

Fordele ved Märklin insider club

F.eks kan man købe tidligere årgangsvogne direkte ved brødrene Märklins butik i Tyskland :-)





søndag den 19. juni 2016

En lille opdatering

Så blev min Junkers JU88 A4 færdig. med "wellenmuster" und alles :-) Det gik faktisk OK med at bruge masker til cockpitglasset, sådan en drivhus er ikke til at lave frihånds, så det er da noget jeg skal benytte mig af i fremtiden.








Og så er jeg startet på en F100 twinseat, det er planen at den skal blive til en med dansk forbillede.



fredag den 3. juni 2016

Så blev det sommer :-|

Jeg må indrømme, at det ikke bliver til så meget p.t. Der er 30°C+ på "byggepladsen".. Men så kan jeg jo bruge tiden til at få lagt lidt på lager :-)

Fra dengang i halvfjerdserne, den er ca. 56 cm når den er samlet :-)

Leopold d. II

Og så lige et par fly, det kan man jo altid bruge :-)

Og modelbanen, ja den er heller ikke glemt. Prøver at gro mine egne træer som et forsøg, det er samme plante som modelbanetræproducenterne bruger, dog til en noget anden pris. Ulempe: Det tager et år..

Teloxys aristata 'Seafoam'


fredag den 13. maj 2016

Yepper,så vandt man lige en lille auktion :-)

Så er der lige lidt til lageret igen, dejligt :-)

Tre klassikkere

Og så er der en Junkers Ju88 i gang :-)


Cockpit næsten klar


torsdag den 12. maj 2016

Pakke fra USA

Det tog så kun 1½ måned, men nu er den endelig kommet, den næste model som Birthe har bestilt: USS Enterprise D, så nu skal jeg bare have fundet de forskellige ting der mangler, lys, afmaskning m.m. men så går tiden jo med det ind imellem.



søndag den 24. april 2016

Søndagssysler

Så fik jeg min RF-4C færdig, er egentlig ok-tilfreds med resultatet, men det kan jo altid læres nogle flere fiduser hen af vejen :-)

Pasformen omkring cockpit kunne være bedre..

Første forsøg med metalmaling omkring udstødninger. Øvelse gør sikkert mester :-)

Kamera glas

Tilføj billedtekst


Helt sikkert ikke den sidste F4 jeg kommer til at bygge :-)


Så fik jeg jo også efter lang tids søgen, fat i et Märklin 3798, og i en sjældent set god stand, tror bare den har stået i æsken siden den blev købt i 1998. Får lige nogle omgange på øvebanen :-)

Den er sgu fin



Direkte link til filmklip: Mallet på YouTube





torsdag den 7. april 2016

Pillearbejde

Jeg må nok indrømme, at jeg er en smule optisk udfordret, så det er jo dejligt at der findes firmaer der laver afmaskningsmateriale som passer til modellen, det er sgu rart. Så er der da en mulighed for at få malet cockpitglasset så det ser nogenlunde fornuftigt ud :-)

Titanium fra igår

Nu med maske på :-9

Og så blev jeg spurgt om hvad størrelse det er, her er en Skjortentrold æske til sammenligning :-)