Så blev endnu et par småting klaret, det har nu været meget rart oven på den omgang, og der venter nye opgaver i den kommende tid, så der går igen et stykke tid før der er åbent i hulen.
Stork nr. 2 færdig, denne gang et sæt fra Academy, og det ligger så langt over hvad det tidligere Heller sæt i kvalitet og pasform, så det har været en stor fornøjelse at bygge :-)
HELLER sæt
Denne version er et rekognosceringsfly. brugt ved østfronten i 1942
FAKTA havde for et par uger siden, nogle AIRFIX byggetsæt til 70,00 stykket, så der skulle da lige prøves sådan et her i eftermiddag, og det blev til en kongetiger: Panzerkampfwagen Pzkw VI Ausf. B Königstiger
Og til prisen er det helt fint, og så gik der et par timer med det :-)
søndag den 26. februar 2017
onsdag den 22. februar 2017
Februar blev en stille omgang
Grundet nogle personlige hændelser, er det ikke blevet til så meget her i februar, men har da fået 2 langtidsprojekter færdig, men resultatet gør, at det er øvelsesmodeller :-)
Metalmaling kræver en absolut 100% perfekt finish af grundproduktet, ALT kan ses!! Men i betragtning af, at det er et 41 år gammelt Matchbox byggesæt, med en pasform der ikke findes mage, er det en god læring til fremtidige projekter.
Metalmaling kræver en absolut 100% perfekt finish af grundproduktet, ALT kan ses!! Men i betragtning af, at det er et 41 år gammelt Matchbox byggesæt, med en pasform der ikke findes mage, er det en god læring til fremtidige projekter.
| Spitfire, PK570 (City of Edinburgh) Sqdn, (R.Aux.A.F.) RAF Turnhouse, in summer 1948 |
| Og så lige en ME109 erobret af Kroatien, 1945 |
tirsdag den 24. januar 2017
Første færdig i 2017
Så blev den lille Stuka færdig, og det blev så i vinterkamouflage, nogenlunde som de så ud i vinteren 1943-44 i Ukraine. Junkers JU87D-3, 9.St.G 77, Winniza
Og den der Spitfire er stadig på filebænken, skæve skøjte...
Og den der Spitfire er stadig på filebænken, skæve skøjte...
onsdag den 18. januar 2017
Dejligt med sådan en hurtig én
søndag den 15. januar 2017
Første ½frie søndag i 2017
Så blev der endelig tid til at få lavet lidt på loftet igen. Jeg er jo i gang med en gammel skæv skøjte, Matchbox Spitfire i 1:32. Den har ikke haft godt af 40 år i æsken, der er godt nok kommet nogle nye vinkler på nogle af samlingerne. Lige nu er det 3. lag spartel der lige skal hærde på, og så håber jeg at den er ved at være klar til grunder, og så må jeg se om der er mere der skal spartles :-)
Så mellem slibninger og spartling har jeg sådan en hurtig byg, en lille Junckers JU 87 STUKA i 1:72
| Klar til få sat maske på cockpittet |
| Og så kom masker på |
torsdag den 22. december 2016
Dagens lille solstrålehistorie
Så har man også prøvet dét.
Bestilte i går, d. 21/12-2016 et par ting hos Sockelshop i Tyskland, de er lige ankommet, leveret med UPS på et i forvejen aftalt sted TOMMEL OP :-)
Der kunne PostNord godt tage ved lære (her tager det 5-10 dage at få et almindeligt brev frem til næste by!!)
Bestilte i går, d. 21/12-2016 et par ting hos Sockelshop i Tyskland, de er lige ankommet, leveret med UPS på et i forvejen aftalt sted TOMMEL OP :-)
Der kunne PostNord godt tage ved lære (her tager det 5-10 dage at få et almindeligt brev frem til næste by!!)
søndag den 18. december 2016
Endelig en frieftermiddag
Så fik jeg endelig startet på den gamle Matchbox Spitfire, Første model i 1/32 :-)
21/12-2016
Opdatering
Så fik jeg limet lidt mere sammen på den gamle skæve spand, kan godt se, at den er tæt på 40 år, pasformen har godt ikke stået højt på listen dengang.. Nå, der må spartles og slibes en del inden den skal males.
| Der er ikke så mange dele. men den er også fra 1977.. |
| Cockpit i resin, mange detaljer man ikke kan se efterfølgende.. |
21/12-2016
Opdatering
Så fik jeg limet lidt mere sammen på den gamle skæve spand, kan godt se, at den er tæt på 40 år, pasformen har godt ikke stået højt på listen dengang.. Nå, der må spartles og slibes en del inden den skal males.
| Freestyle opklodsning |
| Propel i smådele |
Abonner på:
Opslag (Atom)