torsdag den 27. februar 2020

onsdag den 26. februar 2020

Opdatering part 6,01: F-16 sagaen, nu nærmer det sig = FÆRDIG

Endelig, så blev den færdig i det omfang jeg formår 😁

Og så må jeg erkende, at den ALDRIG bliver bygget én gang til i 1/72, det er squ for småt at have med at gøre 😁

Men her er den så, klar til udstillingen 😉




Hvis man syntes at kokarden på venstre vinge er skæv, så er det korrekt, det er den nemlig også på originalen
Kokarden er skæv

Opdatering part 6: F-16 sagaen, nu nærmer det sig


Mangler lige det sidste 😀

søndag den 9. februar 2020

Opdatering part 5: F-16 sagaen, samt andre genvordigheder

Så kom den lidt videre, den kære F-16, det er noget bøvlet at maske af, udover et sæt til samme, så har jeg nok brugt 5 meter Tamiya afdækningstape også. Men nu har den røde hjørner, nu skal der så rettes "underløbere" (rød maling der er trukket ind under afdækning)


Jeg er også igang med en F-100 til et gruppebyg på Danske modelbyggere, den har nu fået malet motorområdet, det skulle gerne vise forskellige varmepåvirkninger på bagkroppen. Det er ikke så nemt, men jeg syntes da at det er blevet OK 😁


Blamk sort grunder

Titanium farve


Gradueringer af forskellige nuancer


Og så en olde Airfix Zero, oldschool med tubelim og penslet Humbrol :)


onsdag den 29. januar 2020

Opdatering part 4: F-16 sagaen

Så fik jeg endelig den rigtige version af F-16, en AM, som er den der er tættest på den virkelige F-16, her skal lyde en tak til Zimmer for assistance med at få styr på det 😁 Den er samlet, og det hvide kors er nu malet, nu mangler jeg "bare" de røde hjørner 😵


Men jeg har da også lavet lidt andet, er startet på en F-100 Super Sabre i forbindelse med noget gruppebyg i Danske modelbyggere, og den er så småt på vej også 😃 Den skal gerne ende med at ligne den på æsken, men det er i sig selv svært nok, særligt området omkring motor skal ligne noget titanium der har været varmt.






Trumpeters sæt er faktisk meget fint, pasformen er god, og så er der mange detaljer selvom det er 1/72 👍
Og der er en tredie på bordet, en oldegammel Airfix Zero, 1/72. Den bliver lavet som i gamle dage, blandt andet malet med pensel og Humbrol maling 😊


mandag den 13. januar 2020

Mens jeg lige venter på... part 2-3 stykker

Ét stk. Vought F4U-1D Corsair i 1/32 færdig :-)










Så er bordet ryddet, og så må jeg i gang med den der F-16 i Dannebrogs bemaling, den rigtige er nemlig hjemkommet 😄


Opdatering part 5: 3029 til F-471

Så blev jeg næsten færdig med ombygningen. Er dog rendt ind i et mindre problem: Der er ikke rigtig plads til dekoderen, så overdelen mangler lige 1½-2mm i at kunne komme helt på plads, så enten skal jeg have fat i en mikrodekoder, eller også skal jeg lave det så der er en fast vogn tilkoblet hele tiden, hvor den nuværende dekoder kan få plads. Med det må tiden vise, det skal jeg lige have bygget en bane at køre på :)

Malet og med lys :) 

Og baglys selvfølgelig :)