Den største udfordring med F-100 modeller, er at få motor området til at se ud som metal der har været varmt, det kan blive bedre, men er OK tilfreds med denne 😀 (Og der er også flere på lager 😉 )
søndag den 1. marts 2020
HMS Belfast og F-100 Super Sabre
Endnu et par stykker klar, denne gang med et skib, første gang det er prøvet. En Airfix 1/600 HMS Belfast. Er ikke skibsbygger, men der er da et par stykker på lager, så det kommer der nok noget om på et tidspunkt 😀
Og så blev der en F-100 Super Sabre klar, denne er fra de mere farverige 50'ere og 60'ere 😄
Den største udfordring med F-100 modeller, er at få motor området til at se ud som metal der har været varmt, det kan blive bedre, men er OK tilfreds med denne 😀 (Og der er også flere på lager 😉 )
Den største udfordring med F-100 modeller, er at få motor området til at se ud som metal der har været varmt, det kan blive bedre, men er OK tilfreds med denne 😀 (Og der er også flere på lager 😉 )
torsdag den 27. februar 2020
onsdag den 26. februar 2020
Opdatering part 6,01: F-16 sagaen, nu nærmer det sig = FÆRDIG
Endelig, så blev den færdig i det omfang jeg formår 😁
Og så må jeg erkende, at den ALDRIG bliver bygget én gang til i 1/72, det er squ for småt at have med at gøre 😁
Men her er den så, klar til udstillingen 😉
Kokarden er skæv
Og så må jeg erkende, at den ALDRIG bliver bygget én gang til i 1/72, det er squ for småt at have med at gøre 😁
Men her er den så, klar til udstillingen 😉
| Hvis man syntes at kokarden på venstre vinge er skæv, så er det korrekt, det er den nemlig også på originalen |
søndag den 9. februar 2020
Opdatering part 5: F-16 sagaen, samt andre genvordigheder
Så kom den lidt videre, den kære F-16, det er noget bøvlet at maske af, udover et sæt til samme, så har jeg nok brugt 5 meter Tamiya afdækningstape også. Men nu har den røde hjørner, nu skal der så rettes "underløbere" (rød maling der er trukket ind under afdækning)
Jeg er også igang med en F-100 til et gruppebyg på Danske modelbyggere, den har nu fået malet motorområdet, det skulle gerne vise forskellige varmepåvirkninger på bagkroppen. Det er ikke så nemt, men jeg syntes da at det er blevet OK 😁
| Blamk sort grunder |
| Titanium farve |
| Gradueringer af forskellige nuancer |
Og så en olde Airfix Zero, oldschool med tubelim og penslet Humbrol :)
onsdag den 29. januar 2020
Opdatering part 4: F-16 sagaen
Så fik jeg endelig den rigtige version af F-16, en AM, som er den der er tættest på den virkelige F-16, her skal lyde en tak til Zimmer for assistance med at få styr på det 😁 Den er samlet, og det hvide kors er nu malet, nu mangler jeg "bare" de røde hjørner 😵
Men jeg har da også lavet lidt andet, er startet på en F-100 Super Sabre i forbindelse med noget gruppebyg i Danske modelbyggere, og den er så småt på vej også 😃 Den skal gerne ende med at ligne den på æsken, men det er i sig selv svært nok, særligt området omkring motor skal ligne noget titanium der har været varmt.
Trumpeters sæt er faktisk meget fint, pasformen er god, og så er der mange detaljer selvom det er 1/72 👍
Og der er en tredie på bordet, en oldegammel Airfix Zero, 1/72. Den bliver lavet som i gamle dage, blandt andet malet med pensel og Humbrol maling 😊mandag den 13. januar 2020
Mens jeg lige venter på... part 2-3 stykker
Ét stk. Vought F4U-1D Corsair i 1/32 færdig :-)
Så er bordet ryddet, og så må jeg i gang med den der F-16 i Dannebrogs bemaling, den rigtige er nemlig hjemkommet 😄
Abonner på:
Opslag (Atom)















