torsdag den 6. november 2014

Veteran Märklin damper

Forrige weekend var vi en tur på Bøtø, hvor vi besøgte min fætter. Han har selv haft modelbane for år tilbage, men nu står det bare i kasser, så jeg fik det med hjem til eftersyn, så må vi finde en pris på det :-)
Der var blandt mange andre tog, denne gamle DA800, det har været min morbrors, og jeg kan ud fra modelbetegnelse med videre se, at den er tilbage fra 1954!! Der skal dog en gedigen renovering til, før den kører igen, bl.a. mangler motoren helt. Men jeg tror nok, at det kan lade sig gøre, der skal "bare" lidt detektivarbejde ind over :-)
Märklin DA800, BR23_014
Hmm, ingen motor? Det må man kunne lave noget til.. Og der mangler en af stængerne, det bliver noget hjemmebyg, da der ikke findes dele til denne model mere, spændende :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar