søndag den 23. august 2015

Ombygning og digitalisering af Märklin lokomotiv

I dag vil jeg vise lidt fra en ombygning jeg har foretaget på et af de gamle Märklin lokomotiver jeg har købt hen over sommeren. Det er en gammel Märklin 3048 (BR01 097), som har kørt en del kan jeg se. Der findes forskellige ombygningssæt fra Märklin, men de gamle modeller har hidtil været et problem at ombygge, men nu er der også en løsning på det :-) Så her goes :-)

Ombygning af gammel Märklin ved hjælp af E188838

En dekoder fra ESU, en ny slæbesko og et lille hjemmebygget print til montering.

BR01 097 er i OK-stand alderen taget i betragtning.

Lidt rengøring måske...

Indvolde i 3048, perfektomskifter til venstre, motor til højre.

Kan se på ankeret, at der er kørt en del med denne maskine, den er helt hul.

Efter rens og smøring, ny permanentmagnet monteres.

Nyt anker, 5-polet.

Og det nye motorskjold der passer til de gamle Märklin.

Kabler og print monteret, og en LED til forlygterne

Samme som ovenfor.

Og til sidst dekoderen.

Så skal jeg bare lige have programmeret dekoderen, og så er den kørende som digital :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar